عشق در رابطه با همسر یا جنس مخالف، چرا بعد ازدواج شعله عشق کم می شود؟

عشق در رابطه با همسر یا جنس مخالف، چرا بعد ازدواج شعله عشق کم می شود؟-min

عشق در رابطه با همسر یا جنس مخالف

ما در زندگی خودمان با افرادی بیشماری ارتباط داریم. با پدر و مادر، خواهر و برادر ، همکلاسی ها، هم دانشگاهی ها، همکاران، همسر و فرزندان

ولی در همه این روابط عشق وجود ندارد…

بعضی از روابط را مجبوریم تحمل کنیم. مثل رابطه با همکلاسی و همکاران. نسبت به این افراد هیچ حس خاصی نداریم.

در بعضی از روابط مثل رابطه با پدر و مادر و خواهر و برادر، همسر و فرزندان یک نوع احساس دوست داشتن و وابستگی وجود دارد. البته میشه اسم این احساس رو عشق گذاشت. ما در واقع عاشق این افراد هستیم.

ولی عشق در رابطه با همسر یا جنس مخالف با عشق در رابطه با پدر و مادر و فرزندان متفاوت است.

در روابط عاشقانه دو جنس مخالف میتوانید ویژگی های زیر را ببینید:

1-سخاوتمند بودن

در رابطه عاشقانه اشخاص سخاوتمند هستند. یعنی بدون هیچ چشم داشتی به شخص مقابل خوبی میکنند. شاد کردن شخص مقابل موجب شاد شدن خودشان نیز میشود.

2-هم احساس بودن

وقتی شخص مقابل ناراحت است ما هم ناراحت می شویم و وقتی او خوشحال است ما هم از شادی او خوشحال می شویم.

3-سازش کردن

گاهی در روابط عاشقانه اختلافاتی پیش می آید که ما نیازها و خواسته های خودمان را قربانی می کنیم تا نیازها و خواسته های شخص مقابل را برطرف کنیم.

4-برخورد محترمانه و محبت آمیز

وقتی عاشق یک نفر هستیم با او محترمانه سخن می گوییم و هرگز او را نمی رنجانیم. هرگر در حضور خود او یا در غیابش از او انتقاد نمی کنیم و طوری در موردش سخن می گوییم که دیگران نیز عشق را در واژه های ما حس می کنند.

5-سعی میکنیم شخصی مطابق میل او باشیم

همیشه در تلاش هستیم تا شخصی مطابق میل او باشیم تا مورد تحسین و تشویق او قرار گیریم.

6- از پیروزی های او خوشحال میشویم

وقتی عاشق کسی هستیم از پیروزی هایی که کسب میکند خوشحال می شویم.طوری که انگار خود ما پیروز شده ایم.

7-همیشه در ذهن ماست

همیشه و همه جا به او فکر میکنیم. حتی اگر برای مسافرت یا کار برای مدتی از او جدا شویم، به این فکر میکنیم که او اکنون در حال انجام چه کاری است.

8-احساس امنیت و آرامش می کنیم

عشق در رابطه باعث میشود وقتی کنار او هستیم احساس امنیت و ثبات و آرامش کنیم. طوری که انگار شخص پناهگاه امنی برای ما می باشد و در شرایط سخت تصمیم میگیریم برای آرام شدن پیش او برویم.

رابطه عاشقانه با همسر-min

چرا مدتی بعد از ازدواج اثری از آن عشق آتشین و احساس عجیب نیست؟

خب بسیاری از افراد در دوران نامزدی یا دوستی عشق و احساس عجیبی نسبت به هم داشته اند ولی متاسفانه بعد از ازدواج دیگر آن عشق را تجربه نمیکنند. و فکر میکنند نسبت به همسرشان سرد شده اند یا همسرشان به آنها بی توجه شده است. دلایلی برای این احساس وجود دارد که در زیر به آنها می پردازیم:

دلیل اول: عشق دروغین

متاسفانه یکی از دلایل اینه که ممکنه عشق دروغین باشه. عشق های فضای مجازی و یا عشق های خیابانی که فکر کنم قرار دادن اسم مقدس عشق بر آنها روا نباشد و بهتر است بگویم روابط مجازی و خیابانی که سرانجام به ازدواج منتهی می شود، عاقبت چندان خوشی ندارند. یا ازدواج هایی که به خاطر مادیات اتفاق می افتد. مثلا ازدواج با یک زن یا مرد پولدار فقط به خاطر اینکه زندگی مادیمون تامین بشه. خب مسلما در این ازدواج هیچ عشقی وجود ندارد.

 

دلیل دوم: باورهای غلط قبل از ازدواج

یکی از دلایلی که بعد از ازدواج کمی از شعله عشقمون کاسته میشه، داشتن باورهای غلط قبل از ازدواج می باشد.

باور غلط اول: میتوانم او را تغییر دهم

یکی از باورهای غلط قبل از ازدواج این است که فکر میکنیم میتوانیم شخص مقابل را تغییر دهیم. شاید بعضی افراد در 70 درصد موارد با هم تفاهم داشته باشند ولی در 30 درصد دیگر که جزء موارد مهم است نه تنها تفاهم ندارند بلکه تفاوت هایی دارند که به هیچ عنوان مورد پذیرش شخص مقابل نیست. متاسفانه بعضی افراد این موارد را نادیده می گیرند و می گویند مهم نیست بعد از ازدواج دیدگاهش را تغییر میدم. شخصیت، نگرش ، ارزش ها و بعضی از رفتارهای اشخاص هرچقدر هم تلاش کنید قابل تغییر نیستند.

البته تفاهم صد در صدی هم هیچگاه وجود ندارد و شما نیم توانید شخصی را پیدا کنید که صد در صد با او تفاهم داشته باشید. ولی میتوانید با شخصی ازدواج کنید که مواردی که در آنها با هم اختلاف دارید موارد مهمی نباشند و بتوانید با آن موارد کنار بیایید.

 

باور غلط دوم: عشق در یک نگاه

یک باور بسیار نادرست که وجود دارد عشق در یک نگاه است. طبق تحقیقات یک زن در شش نگاه یا 45 ثانیه میتواند به طور ناخوآگاه تصمیم بگیرد که آیا این مرد مناسب او هست یا نه؟ البته این مورد هم توسط بسیاری از روانشناسان رد شده است و معتقدند که شش نگاه برای انتخاب همسر، اصلا کافی نیست…

پس بهتر است این نوع توهمات را فراموش کنید و به دنبال انتخاب یک شریک زندگی از روی منطق و عقل باشید.

 

باور غلط سوم: عشق بعد از ازدواج به وجود می آید

بسیاری از خانواده ها، با این باور غلط که عشق بعد از ازدواج به وجود می آید، سبب ازدواج دختر و پسری می شوند که یکدیگر را دوست ندارند. متاسفانه در اکثر موارد نه تنها هیچ عشق و محبتی بین آنها ایجاد نمی شود بلکه در گذر زمان نفرت هم ایجاد می شود. البته این حرف به این معنا نیست که باید قبل از ازدواج عاشق شد بلکه منظورمان این است که باید حداقل دختر و پسر به دل هم بنشینند. در این صورت محبت بعد از ازدواج افزوده میشود.

کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج-min

دلیل سوم: باورهای غلط در طول زندگی مشترک

یکی از دلایل که احساس می کنیم در زندگی ما عشق وجود ندارد، باورهای غلطی است که در مورد زندگی مشترک داریم.

باور غلط اول: یک رابطه خوب مستلزم داشتن تفاهم کامل است

این که توقع داشته باشید همسر شما در همه موارد با نظر شما موافق باشد کاملا غلط است. شما دو انسان متفاوت، با دو جنسیت متفاوت هستید. دیدگاه های زن و مرد با هم تفاوت دارد. شما از نظر فیزیولوژیکی، روانشناختی و تاریخی با هم تفاوت دارید.

پس نباید توقع داشته باشید با همسرتان تفاهم صد در صد داشته باشید. اختلاف نظر ها وجود دارد.

 

باور غلط دوم: یک رابطه خوب مستلزم وجود یک عشق بزرگ است

زندگی با شخص مقابل باید همراه با عشق باشد ولی عشق در مرحله نامزدی که عشق آتشین است مرحله اول عاشق شدن می باشد. این ممکن نیست که شما همواره در آن مرحله بمانید. شما بعد از ازدواج به سطحی از عاشق شدن که عمیق تر و مطمئن تر است می رسید.

اشتباه نکنید. وقتی شور و حرارت اولیه عشقی فروکش کرد بدین معنی نیست که دو طرف دیگر عاشق هم نیستند. یاد بگیرید چطور از مراحل اولیه یک رابطه عبور کنید و به تجربه ای عمیق تر دست پیدا کنید.

چگونه همان احساس عاشقانه دوران نامزدی را به زندگی خود برگردانیم؟

اگر احساس می کنید رابطه شما بعد از ازدواج سرد شده است، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در رابطه با همسر خود بکار ببرید تا عشق و محبت دوباره به خانه شما بازگردد.

1-زمانی برای بودن در کنار همسرتان تعیین کنید

در زندگی های پر مشغله امروز، تعیین زمانی برای ارتباط با همسر بسیار دشوار است. ولی اگر می خواهید زندگی خود را عاشقانه کنید باید در برنامه کاری خود وقتی برای همسرتان در نظر بگیرید.

به برنامه خود نگاه کنید. جمعه ها کم کار تر هستید؟ یا روزی دیگر… این روز را به همسر خود اختصاص دهید. با هم فیلم تماشا کنید. به پارک و سینما بروید. ناهار یا شام را با هم صرف کنید. با هم بازی هایی که مخصوص بزرگسالان است را انجام دهید تا هم تفریح کرده باشید هم کمی هیجان را با همسرتان تجربه کنید. با هم پیاده روی کنید.

 

2-با همسرتان با محبت صحبت کنید

شاید به دلیل خستگی ناشی از کار کم حوصله باشید ولی این تقصیر همسرتان نیست. پس دلیلی ندارد با غر غر کردن همسرتان را از خود برنجانید. با همسرتان با محبت صحبت کنید. شاید همسرتان کار اشتباهی انجام دهد ولی فراموش نکنید همه ما دارای نقاط قوت و ضعفی هستیم. پس دلیلی ندارد به خاطر کار اشتباهش او را مواخذه کنید و سرش داد بزنید.

 

3-در هنگام کار با پیام به همسرت نشون بده به یادش هستی

لازم نیست حتما با همسرتان به صورت رودر رو صحبت کنید. شما از تکنولوژی میتوانید برای ارتباط با همسرتان کمک بگیرید. یک تماس تلفنی کوتاه یک دقیقه ای ، یک پیام کوتاه شامل جمله دوستت دارم، یک استیکر از طریق تلگرام و واتساپ، با همه اینها میتوانید به همسرتان نشان دهید که در حین کار هم به یاد او هستید.

 

4-کادو گرفتن برای همسر با دلیل یا بی دلیل

چرا وقتی همسرتان در کارش پیشرفت می کنید برایش جشنی نگیرید؟ یا یک کادو هر چند کوچک برایش نخرید؟ پیروزی های کوچک همسرتان را جشن بگیرید تا بداند شما هم مثل او شاد هستید. یا حتی اگر دلیلی برای جشن گرفتن ندارید بی بهانه برایش کادو بخرید. لازم نیست حتما تولدش باشد یا سالگرد ازدواجتان باشد. لازم نیست حتما کادو های گران قیمتی باشد یک شاخه گل هم کافی است

کادو دادن به همسر-min

دانستن این موارد هم لازم است که:

مردان عاشق زنانی می شوند که به آنها احترام بگذارند. شاد باشند و هیجان به زندگی وارد کنند. مردان از زنانی که همیشه شکایت می کنند و غر می زنند بیزارند. برای یک مرد مهم است که زنش به او اعتماد داشته باشد.

 

زنان عاشق مردانی می شوند که برای خانواده خود حرمت قائل اند و از انحرافات اخلاقی و خیانت دوری می کنند. زنان حس غیرت خود را به صورت حسادت نشان می دهند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *