معجزه شکرگزاری در حفظ سلامتی و درمان بیماری ها

معجزه شکرگزاری در حفظ سلامتی و درمان بیماری ها-min

مقدمه

ما در دنیایی استرس زا زندگی می کنیم و به طور دائمی مورد احاطه ی احساسات منفی قرار می گیریم. ما آنقدر از طریق فناوری با تمام دنیا در ارتباط هستیم که از حال خودمان غافل می شویم و در نهایت می بینیم که میزان اضطراب و افسردگی سر به فلک می کشد. اما پادزهری برای همه ی اینها وجود دارد و آن چیزی نیست جز معجزه شکرگزاری و قدردانی. شکرگزاری در واقع مانند اهرم ترمز عمل می کند و باعث می شود تا از احساسات منفی و موج های ناامیدی و نگرانی که پیوسته در اطراف ما حضور دارد رها شویم. ما همیشه به اشتباه تصور می کنیم که شکرگزاری را باید در پایان راه انجام داد، اما در واقع شکرگزاری آغاز کار است و وقتی شروع به شکرگزاری می کنیم، پیامدهای مثبت آن را به طور زنجیره وار بر سلامت ذهن و جسم خود خواهیم دید.

آیا شکرگزاری برای سلامتی شما مفید است؟

شکرگزاری یا همان قدرشناسی دیدگاه فرد را نسبت به زندگی بهبود می بخشد. قدردانی بابت داشته های تان می تواند احساس خوش بینی و رضایت بیشتری را به دنبال داشته باشد و شعله ی احساساتی همچون ناامیدی، حسادت و پشیمانی را در وجود شما خاموش کند. همچنین منجر به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در شما می شود که این خود منجر به بهبود خلق و خو خواهد شد.

همانطور که میدانید بسیاری از بیماری های جسمی ناشی از عدم سلامت ذهن و روان بوده و این دو به طور عجیبی به یکدیگر مرتبط می باشند. بنابراین برای داشتن جسمی سالم باید ذهنی سالم را در خود پرورش دهید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد معجزه شکرگزاری به کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از اختلالات و بیماری ها کمک می کند.

همانطور که میدانید میزان خواب کافی و به موقع و در واقع داشتن خوابی آرامش بخش بر سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر به سزایی دارد. یکی از روش های داشتن خوابی راحت، انجام اعمال شکرگزاری پیش از خوابیدن است. دلیل این امر این است که شکرگزاری اضطراب و احساسات استرس زا را کاهش می دهد و اجازه می دهد با آرامش بیشتری به خواب بروید، در نتیجه خواب راحتی را تجربه خواهید کرد و سلامت جسمی و ذهنی شما به میزان زیادی از این طریق تامین خواهد شد.

معجزه شکرگزاری در درمان بیماری ها

برای سال ها، تنها مطالعاتی که در مورد رابطه ی بین احساسات درونی و سلامت جسمی انجام می شد مربوط به تاثیر موارد منفی مانند عصبانیت، ترس و ناامیدی بر تحلیل سلامت جسم و روح بود. با این حال، در سال های اخیر، سیل مطالعاتی عظیمی روی طرف دیگر سکه متمرکز شده است؛ معجزه شکرگزاری و اینکه چگونه احساسات مثبت و به ویژه احساس شکرگزاری می تواند بر سلامت جسمی و درمان بیماری ها تاثیرگذار باشد. نتایج بسیاری از مطالعات معتبر نشان می دهد که چگونه احساسات مثبت حاصل از شکرگزاری منجر به بهبود بیماری هایی همچون سرطان شده است. در نتیجه تاثیر باورنکردنی شکرگزاری برای سلامتی را نه تنها نمی توان نادیده گرفت بلکه می توان به عنوان یک روش درمانی از آن بهره مند شد و از آن با نام معجزه شکرگزاری یاد کرد.

از جمله مهمترین تاثیرات معجزه شکرگزاری عبارتند از:

  • کاهش افسردگی
  • افزایش عزت نفس
  • افزایش انرژی
  • ایجاد سیستم ایمنی قوی در برابر بیماری ها
  • کاهش فشار خون
  • افزایش کیفیت خواب
  • کاهش استرس های منفی

دارویی به نام شکرگزاری

مطالعات نشان می دهد که افراد شکرگزار به میزان بیشتری ورزش می کنند، رفتارهای غذایی بهتری دارند، به میزان کمتری سیگار می کشند و در کل پایبندی بیشتری نسبت به عواملی که زندگی شاد و سالمی را رقم میزند دارند. شکرگزاری باعث می شود تا افراد در زمان حال زندگی کنند و حسرت گذشته را نخورند، آنها بابت تمام نعمت هایی که در حال حاضر در زندگی شان وجود دارند قدردان خداوند هستند و در نتیجه تمرکز ذهن خود را روی جریانات مثبت فعلی زندگی شان می گذارند.

شکرگزاری منجر به افزایش کلسترول خوب خون (HDL) و کاهش کلسترول بد خون (LDL) می شود و در حالت مواجهه با استرس ها، فشار خون را تنظیم می کند، دلیل این امر گیرنده هایی است که در سیستم مغز و اعصاب وجود دارد و سیگنال های دریافتی را به اندام های بدن منتقل می نمایند. این موضوع در نتیجه منجر به هماهنگی در سیستم عصبی و ضربان قلب می شود، از این رو است که معجزه شکرگزاری در علم پزشکی نیز خود را به اثبات رسانده است.

شکرگزاری همچنین باعث کاهش سطح کراتینین می شود که درواقع شاخص توانایی کلیه در تصفیه ی مواد زائد از جریان خون می باشد، این عمل همچنین سطح پروتئین واکنش پذیر C که منجر به التهابات قلب و بیماری های قلبی عروقی می شود را کاهش می دهد.

 

شکرگزاری، قویترین دارو برای درمان بیماری ها

شکرگزاری، قویترین دارو برای درمان بیماری ها

 

تحقیقات پزشکی زیادی در زمینه ی ارتباط بین شکرگزاری و سلامت جسمی و روحی بر افراد مختلف انجام شده است که نتایج آن چیزی جز معجزه شکرگزاری را نشان نمی دهد. حقایقی که در ادامه با آن مواجه می شوید نتیجه ی تحقیقات گسترده ی تیمی حرفه ای در زمینه ی درمان بیماری ها با شکرگزاری است:

  • افراد شاغل در زمینه ی مراقبت های پزشکی به طور مداوم در معرض انواع استرس ها و فشارهای روحی قرار دارند، داشتن یک دفترچه یادداشت به منظور یادداشت نمودن عبارات شکرگزاری در عرض دو هفته باعث کاهش مداوم استرس و افسردگی به ترتیب به میزان 28 درصد و 16 درصد در پزشکان مراقبت های بهداشتی شد.
  • شکرگزاری باعث کاهش 23 درصدی سطح هورمون کورتیزول یا همان هورمون مربوط به استرس در افراد شد.
  • دو فعالیت شکرگزاری و نوشتن یادداشت های روزانه در این باره، در طی یک دوره شش ماهه، 41 درصد خطر افسردگی را در بیماران در معرض خطر کاهش داد.
  • در افراد قدرشناس و شکرگزار، فشار خون دیاستولیک به میزان 16 درصد و فشار خون سیستولیک نیز به میزان 10 درصد در مقایسه با افراد ناسپاس کمتر بود.
  • در زمینه ی بیماری های قلبی عروقی، افرادی که شکرگزاری را در فعالیت های روزانه ی خود گنجانده بودند به میزان 16 درصد احساس افسردگی کمتر، به میزان 20 درصد خستگی کمتر و به میزان 18 درصد نسبت به بهبودی امیدوار تر بودند.
  • نوشتن نامه های تشکر آمیز احساس ناامیدی را در 88 درصد بیماران در حال بستری به دلیل خودکشی کاهش و میزان خوش بینی را در 94 درصد آنها افزایش داد.
  • افراد شکرگزار و قدردان خداوند، بین 9 تا 13 درصد سطح هموگلوبین A1c کمتری داشتند، که نشانگر اصلی کنترل گلوکز است و نقش مهمی در تشخیص دیابت دارد.
  • در بیماران مبتلا به درد مزمن، شکرگزاری منجر به افزایش 10 درصدی سطح کیفیت خواب آنها شد و در افراد مبتلا به بی خوابی این رقم 76 درصد بود.

تاثیرگذارترین عبارات شکرگزاری برای سلامتی

عباراتی برای شکرگزاری وجود دارند که بیشترین تاثیر را می توانند بر سلامت ذهن و جسم شما داشته باشند. با ارسال سیگنال های مثبت به اطراف و جذب دوباره ی این سیگنال ها توسط گیرنده های مغز و اعصاب و تاثیری که بر روی اندام های داخلی بدن شما خواهند داشت، در واقع شما به دست خودتان یک راه درمانی بی نظیر را در پیش خواهید گرفت و تاثیر شکرگزاری در سلامتی را به عینه خواهید دید. تعدادی از عبارات شکرگزاری در ادامه آورده شده است که می توانید مروری بر آنها داشته باشید و به عنوان متن شکرگزاری برای سلامتی آن را بر زبان آورید و به طور روزانه یادداشت کنید:

  • خدای عزیز، من از تو به خاطر هدیه های زیبای زندگی تشکر می کنم. من از تو برای چشمانی سالم و زیبا که به واسطه ی آنها می توانم عظمت باشکوه و بی نهایت تو را ببینم، از تو سپاسگزارم.
  • من از تو سپاسگزارم که مادر و پدرم را به من دادی که نمونه ای از عشق بی قید و شرط تو هستند، من حضور تو را در عشق آنها به خودم احساس می کنم. بابت حیات و سلامتی آنها و روابط دوست داشتنی عمیقی که با آنها دارم از تو سپاسگزارم.
  • من از تو به خاطر میوه های خوش طعم، پرطراوت و مغذی تشکر می کنم. من شیرینی وجود تو را وقتی از آنها لذت می برم احساس می کنم. این نعمت های گوارا همواره سلامتی و شادابی را من هدیه داده اند، بابت این سلامتی از تو سپاسگزارم.
  • من از تو به خاطر گوارا بودن آبی که می نوشم تشکر می کنم. این آب عطش مرا فرو می نشاند و هر روز صبح که در خنکی و طراوت آن خود را شستشو می دهم احساس پاکی تمام وجودم را فرا می گیرد. بابت این نشاط، سرزندگی و سلامتی سپاسگزارم.
  • خداوندا، این افتخار و لذت من است که بخشی از آفرینش شما هستم و بابت توجه بیکران تو به خودم احساس غرور و شادی می کنم. می دانم که نگاه تو همیشه به من است و همواره و در همه حال مراقب سلامتی من هستی. بابت این نگاه همیشگی از تو سپاسگزارم.

خداوندا، نعمتهای تو بسیار گسترده و سرشار از عشق است، من حتی نمی دانم چگونه از تو تشکر کنم.

تاثیر بی نظیر شکرگزاری جمعی بر سلامتی

تاثیر بی نظیر شکرگزاری جمعی بر سلامتی

نتیجه گیری

شکرگزاری در تمام جنبه های زندگی ما تاثیرگذار می باشد. یکی از مهم ترین و اساسی ترین این جنبه ها، جنبه ی سلامت روح و جسم آدمیان است. با شکرگزاری دریچه های فراوانی و نعمت را به روی خود باز می کنید و از طریق سیگنال های مثبتی که در ذهن خود جاری می سازید و بر زبان می آورید، انرژی های مثبت و کامروایی را به زندگی خود باز می گردانید. همانطور که می دانید دنیا ما، دنیای انرژی هاست و در واقع تمام اتفاقات بر مبنای انتقال انرژی ها رخ می دهد. این موضوع دارای ریشه ای علمی می باشد و در دنیا از طریق نمونه های عملی به اثبات رسیده است، بنابراین به هیچ عنوان نمی توان چشم خود را بر روی تاثیر معجزه شکرگزاری بر سلامتی و درمان بیماری ها بست

اگر هنوز میخواهید در این زمینه بیشتر بدانید، محصول چگونه سلامتی را جذب کنیم را به رایگان دانلود کنید.

چگونه سلامتی را جذب کنیم

1 پاسخ
  1. علی حیدری
    علی حیدری گفته:

    با سلام و خداقوت
    اگر برای فرمایشاتتان منبع ذکر می فرمودین در صدها مقاله و پایان نامه و کتاب قابل استناد بود
    اما حیف …

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *